2013.04.13. 22:48

165 komment

Ötödik nap

nikita

Címkék: böjt

Április 5-én megnéztem a Fat, sick and nearly dead című dokumentumfilmet, ami megváltoztatta az életemet. Eldöntöttem, hogy első célként 10 napig saját magam által préselt zöldség és gyümülcsleveket fogok inni. Ha ez sikerül és még jól leszek, akkor 30 napig folytatom, ha még mindig egyben vagyok, akkor 60 nap lesz a végcél. 

Ettem egy kis paranyica sajtot, nem sokat és nagyon finom volt és utána elképesztő lelkiismeretfurdalásom lett. Basszus, csak eddig bírtam!? Aztán kinyitottam a szemem és hatalmas megkönnyebbüléssel nyugtáztam, hogy csak álmodtam. Minden oké. Átfordultam a másik oldalamra és elégedetten néztem ki az ablakon a tavaszi napsütésben úszó kertre. 

Ez emlékeztet arra, amikor abbahagytam a húsevést kb másfél éve. Igen, halat se. Az első hónapokban viszonylag sokszor álmodtam azt, hogy húst eszem, ugyanúgy lelki gyötrelem kísérte, majd felébredéskor megkönnyebbülés. Ebből következtetve, vélhetően néhányszor fogok még erről álmodni, hogy eszem valami nagyon finomat. 

Ma végre 90 százalékban elértem a normál állapotomat. Nincsen fáradság, energikusan gyaloglok az utcán. Azaz olyan, mintha ennék, mint mindenki más. Reggel már egyenesen a turmix kancsóból gyorsabban nyomtam le a 8 dl májtisztító lötyit.

Photo1 (45).jpg

Utána még  délelőtt jóga órán is voltam. Nagyon könnyű végig ülő helyzetben végzett gyakorlatok voltak. Az igazi teszt a spinning lesz. Főleg, hogy edzés előtt nem fogok L Carnitin tablettákat és mindenféle zsírégető gyorsító cuccokat beszedni, enélkül sokkal nehezebb lesz.

Utána hazafutottam, mert vártam a Tesco kiszállításra, rendeltem zöldségeket és gyümölcsöket 7000 Ft-ért. Volt egy kis elszámolási affér. Rendeltem kumquatból 3 darabot, gondoltam kipróbálom milyen lepréselve. A visszaigazolt számlámon 147 ft volt. A kiszállító mindezért viszont 9000 Ft-ot akart elkérni. 3 db-ot hozott, nem 3 kg-ot. Szépen visszaküldtem. Még 3 másik tétel összesen több volt 500 Ft-al, mint ami az én visszaigazolásomon, de e fölött már szemet hunytam. 

Közben elkészítettem magamnak egy gyors 6 decis gyümölcslevet indulás előtti fogyasztásra: 2 körtéből, 4 almából, egy szelet ananászból és 1 répából. És elvitelre délutánra zöldséglevet: 1 alma, 2 szelet cékla, egy marék spenót, 1 uborka, 4 répa. Az esti mozi (Feledés) előtt ittam 5 dl répalevet a Mammut préseldénél. Hazaérkezéskor csináltam vacsorát, ami 2 körtéből, 2 almából, egy doboz áfonyából, 1 répából állt. Csak a levéből..

5 nap alatt megtanultam mit nem éri meg lepréselni: Kis doboz áfonya, 900 Ft-ba kerül (7200 Ft/kg) és fél deci lé lesz belőle. Haha. Bio rukkola doboz, 1000 Ft és 1 dl lé lesz belőle. LOL.  

Amit kezdek lassan megszokni, az a rengeteg mosogatás, ugyanis naponta sok pohár "fogy", a gép alkatrészeit szintén minden préselés után el kell mosni. Valószínűleg be fogom azt a napi rutint állítani, hogy reggel megcsinálom az egész napos gyümölcslé és zöldséglé adagomat, így nem kell naponta háromszor neki állni. A padlót minden nap többször fel kell söpörni és minimum kétnaponta felmosni, mert mindenhova szétszóródnak a darabkák és hamar ragad tőle a padló. Ezt utálom az egész böjtben a legjobban, egész életemben arra használtam a konyhát, hogy egyek benne, nem arra, hogy főzzek és mosogassak. 

A bátyám családjával voltam délután a Gellért hegyen, majd a McDonald'sba ültünk be a gyerekek kívánságára. Előttem terült el két asztalon mindenféle mekis kaja, de mivel előtte is mindig utáltam, ez most nem hatott meg. Arra a tesztre vagyok kiváncsi, amikor valaki társaságában "kell" töltenem az időmet, aki majd előttem normális ételt eszik. És ilyen biztosan lesz a következő 2 hónapban.. Sőt, vannak szemét barátaim is, akik szivatásból nekiállnak kínálgatni. 

Arra a tudatállapotba kéne eljutni, hogy NEM. Érdekel. Az. Étel.  Ez még nem megy. Egy élet eddigi naponta többször gyakorolt rutinját nehéz levetkőzni. 

Fogyás: 0,7 kg tegnaptól. A kezdéstől 2,5 kg

Hangulat: oké

Fizikum: a Citadellán felfelé gyalogolva volt egy kis lihegés 

Szellemi teljesítmény: normális

energiaszint: 8/10

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirexpo.blog.hu/api/trackback/id/tr815221581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KopaszMercis 2013.04.14. 15:54:55

@Mária:
Nem tudod hogyan kell lefogyni, amivel nincsen baj. Nem gond ha nem értesz hozzá, csak akkor tanulj csöndben szépen az okosabbtól. Hülyeségeket beszélsz, nem kell vérkép meg hozzá nem értő orvos, meg hókuszpókusz.

Elhatározás kell, önfegyelem és tudomány. Ennél egyszerűbben képtelenség megfogalmazni. Ha így sem látod, hogy miért tévedsz, akkor látod ahhoz már tényleg orvosra van szükséged ;)

vargatom 2013.04.14. 15:57:57

@nikita: 10 vagy 30 vagy 60 nap szakaszos nélkülözés nem fogja helyrerakni a hormonjaidat. 2-5-10 évnyi másmilyen mindennap, az fogja.

De te most arra kondícionálod a szervezeted, hogy még inkább készüljön fel a nélkülöző és bővelkedő szakaszok ciklikus változására, csak még jobban lengeted a hintát amiben eddig ültél. Nem lepődnék meg, ha csak még rosszabbra fordulna a problémád...

KopaszMercis 2013.04.14. 15:58:30

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Jézusom, egészséges ember miért szedne gyógyszereket...

Nyilván frissen amputált még vérző lábbál és nyílt gerinccel senki ne akarjon Kona ironman-t nyerni. Aki egészséges az fogyhat úgy, ahogyan a szervezete engedi.

Nyilván óriási kibaszás azokkal akik abból élnek, hogy az emberek hülyék és elhiszik, hogy külső segítségre van szükségük. Nincsen. Normál esetben egy féloldalon elfér a lényeg, ennyi kell hozzá és egy közepes mennyiségű kitartás.

Egy szervezet ha el van látva elég tápanyaggal, és körültekintően van megterhelve, akkor akár milyen tempóban fogy az nem egészségtelen. Az természetes. Persze tudom, hogy kuruzslók abból nem tudnak sajnos kenyeret venni a közértben, hogy ez valójában ennyire egyszerű, de ez van. Ezek a tények.

KopaszMercis 2013.04.14. 16:04:20

@nikita:
Amúgy én ennek nem vagyok szakértője, de nem fontosabb lenne egy ilyen testi működési probléma esetén a mozgás?

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 16:09:04

@KopaszMercis: Akinek 30 kg feleslege van az nem egészséges. Nem voltál egészséges. Az étrendhez mindenki ért, olyan ez mint a foci meg a politika. Te is értesz hozzá. Hiszek neked.

"Hülyeségeket beszélsz, nem kell vérkép meg hozzá nem értő orvos, meg hókuszpókusz."

Szerintem agyműtétre is képes vagy! Elsőként magadon vagy a családodon kísérletezz. Az is csak "kuruzslás", mi az neked? :D Ha balesetet szenvedsz akkor se hívj orvost, oltást se adass be veszettségre ha megharap egy kutya. Írjál a tapasztalataidról blogot.

Sun9us 2013.04.14. 16:11:07

Na, megint egy böjtölős marha. Februárban, pont erről beszélgettem ismerősökkel, a konditeremben, hogy lassan itt a tavasz, jönnek az "új arcok". Láss csodát, március első napján, olyan tömegnyomor volt lenn, hogy levegőt is alig lehetett kapni. Április közepe van, és szinte az összes "új arc" elkopott. (pedig minimum 2 hónapos bérletet lehet csak váltani.)Meglepődtek, hogy két hét után nincs pozitív változás, de erre még híztak is. Az ilyen: "Pedig futok, meg úszok, de nincs változás." csak kifogás. Ha nincs előrelépés, akkor az nem futás, hanem sétálgatás a jó időben, az nem úszás, hanem pancsikolás a meleg vízben.
Az ilyen diéták is max a lelkiismeretnek tesznek jót, nem az ember szervezetének.
Mindent összefoglalva,: Shut up,and train!

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.04.14. 16:21:20

@bes3: szia, igen, vagy 3 éve, akkor derült ki, h magas a tesztoszteron. kaptam megint beutalót, megyek ujra, csak időpontot kéne kérnem.

Mária 2013.04.14. 16:24:08

@KopaszMercis:

Abbahagyhatod a sértegetésemet, lepereg rólam, és nem vitázom veled, hiszen süt a kommentjeidből, hogy sötét vagy.

Mária 2013.04.14. 16:26:04

@nikita:

Hormonproblémát megoldani cukros vizes kúrával?

KenSentMe 2013.04.14. 16:27:43

Lefogyni nem rossz otlet, meg azt se mondom, hogy a gyors dieta alapvetoen hulyeseg, akkor sem, ha kisse egeszsegkarosito (van, akinek jo a pozitiv visszacsatolas).

Az a resze mar inkabb butasag, hogy akkor menjunk at egeszsegfasisztaba, lebojt kuraval tisztuljunk meg az evek mergeitol, vilagosodjunk meg, stb (blablabla).

A mozgas, a sport, a taplalkozas fontos resze az eletnek, de 1.) van rengeteg mas, ami fontosabb 2.) akivel el tudjak hitetni, hogy ha kover, akkor meghal, az boszme 3.) nem ettol leszel jobb ember.

Ennek megfeleloen kell kezelni a temat, vagyis pl. az hogy, elmesz bevasarolni, es 20 percet gondolkodsz azon, hogy ne valami olcso szart vegyel, hanem normalis kajakat, az jo, vagy hogy heti x orat mozogsz, az jo, de az, hogy gittegyletben teritetek egymast, mint a nevtelen alkoholistak, az kisse eszelos.

Ne a buntudat motivaljon, nem kell vezekelned, se "legyoznod magad", normalisan enni sem nehezebb, mint minden szart osszeenni, szinte csak megszokas kerdese.

Sportybabe 2013.04.14. 16:27:59

Nikitára most nem lehet hatni. Mondhatja neki 20-30-40 ember, hogy rossz amit csinál. Nem gyanús, áh. Hagyj csinálja végig, a saját hibájából fog tanulni. De kérem a blog olvasóit, ők ne próbálják ki. Mert HÜLYESÉG.
Tesztoszteronod meg nem fog lemenni ettől. Miért menne le? Hol olvastad ezt? Mutasd már meg!

Sportybabe 2013.04.14. 16:29:09

Vagy ez a természetes szelekció?

malocz 2013.04.14. 16:34:08

Teljesítményfokozónak van igaza.

A gyümölcslevekkel az a baj, hogy túl sok bennük az oldott glükóz/fruktóz. Tehát jön az inzulinválaz, amíg a hasnyálmirigy bírja. Amit nem használ fel a szervezet, az zsír lesz (igen, a cukorból!). A fruktóz még rosszabb, az kapásból megy a véráramba.
De a cukor csak üzemanyag, az építőelemek azok a zsírok és a fehérjék.

Szervezet tisztítása: ezt a fogalmat csak nagyon ködösen fogalmazzák meg a guruk. Nehéz dolguk van, hiszen nincs semmi értelme. A szervezet tisztogatói (pl. máj, vese, bőr, bélrendszer) szünet nélkül dolgoznak a nem hasznosítható anyagok eltávolításán.

A beleket nem pihentetésre kell fogni, azzal, hogy nem veszünk be szilárd táplálékot, és majd megerősödik. Nyilván az ötlet az izmok működésének példájából jött, de teljesen téves. A szívet vagy a tüdőt sem állítjuk le némi pihenésre.

malocz 2013.04.14. 16:41:24

Testmozgás: bármilyen meglepő, a sportolás nem elsősorban a fogyásra jó, ugyanis a szervezet a tartalékokat, a zsírt fogja utolsó körben felhasználni túlzott terhelés mellett.
Ez pedig evolúciós örökség. Ha a vadászó, vagy menekülő állat a tartalékait élte fel a leghamarabb, rövid idő után koplalt, egyre gyengébb lett, majd ki is esett a pixisből.

No, és a végére az aduász, hogy mire is van szüksége a szervezetnek: glükoneogenezis

www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/oxford-typotex-biologiai/ch01s07.html#glukoneogenezis

Dandie (törölt) 2013.04.14. 16:43:39

@nikita: "Én nagyon sok cukros ételt eszek, alapvetően ezért van súlyfeleslegem."

Sok cukros étel => Elhízás => Lefogyni vágyni => Kevés cukros étel.

Na nem mintha nem támogatnám teljes mellszélességgel a természetes szelekció ilyen briliáns példáját, sőt! Szerintem folyadékot se fogyassz, csak havi egyszer, hét elején két egység hidrogént, hét végén egy egység oxigént, lehetőleg villával, de az fontos, hogy közben egy fejszével üsd a hátad. Máskülönben nem hat.

Mesterlövész 2013.04.14. 16:45:56

Semmire sem lesz jó, ha nem eszel semmit. A szervezet számára szükséges fehérjét, szénhidrátot, satöbbit be kell juttatni, csak egy jól összeállított diéta formájában, némi mozgás mellett, mert hiába a koplalás, ha nem váltasz életmódot, vissza fogsz hízni rövid időn belül.

KopaszMercis 2013.04.14. 16:51:17

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Akin 30 kilo felesleg van az nem beteg ember. Nem kell gyogyszereket szednie, es ha egeszsegesen taplalkozik es normalisan mozog akkor normalis tempoban fog lefogyni. A természet ezerszer okosabb és bölcsebb, mint te valaha leszel. De még nálam is ;)

Inkább bízok egy ilyet a józan észre és az anya természetre, mint valakire aki csak akkor tud megélni ha elhiteti velem, ha nem fizetek neki, akkor "jújj de egészségtelenül gyorsan fogok lefogyni". Nagy lófaszt. Ha odafigyeléssel és ésszel csinálod a fogyás nem lesz se egészségtelen, se múlandó.

Tudom, hogy annyi műveltséggel, és biológiai ismerettel, mint amennyivel te rendelkezel nincsen különbség egy agyműtét és pár kiló ledobása között, de hidd el van. Az egyikhez kell szakember, a másikhoz meg ha csak nem vagy fogyatékkal élő nem. Hidd el van különbség, attól mert te nem látsz...

KopaszMercis 2013.04.14. 16:53:09

@Mária:
Nem, nem vagyok sötét, de mondogasd magadnak hátha attól igaz lesz, szegényember :)

Mesterlövész 2013.04.14. 16:53:30

Úgyhogy előző hsz-emhez hozzáfűzve kérlek, hanyagold ezt a módszert, ha valóban fontos az egészséged.

KopaszMercis 2013.04.14. 16:54:04

@Dandie:
Fúúú ecsém, nagyon jól odaszoltál!!! ;)

Mária 2013.04.14. 17:12:39

@KopaszMercis:

Pedig sötét vagy, csak nem látod magad mások szemszögéből :)

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.14. 17:18:59

Előre is gratulálok a jojó effektus hatásához!

Fogyni akarsz? Életmódváltás az egyedüli megoldás. Melynek kis része a kaja.

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.14. 17:20:41

@KopaszMercis: +1
Végre egy hozzáértő, akivel egyet tudok érteni.

KopaszMercis 2013.04.14. 17:32:14

@tundrazuzmo:
Vigyázz velem, a vudu fogyásban hiszők azt hiszik, hogy sötét vagyok, még a végén te is megkapod... :D

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.14. 17:33:34

Még egy kérdés a posztolóhoz:

Azt nem mondta a madárjós, hogy a léböjtkúra előtt lúgosítanod kellene két hétig, hogy még jobb legyen?

Ajánlom Bélát! Lugosit.

KopaszMercis 2013.04.14. 17:33:38

@Mária:
Hát való igaz, rég néztem én oda lentről így felfelé, ezért a te látószöged már eléggé idegen nekem... de látod most beszélgetek veled, úgy hogy foglalkozom a plebs-zel rendesen, szó nem érheti a ház elejét :)

Attila1234 2013.04.14. 17:36:44

Sose értettem meg az ilyen szélsőséges módszerek értelmét. Szerintem ennél jóval egyszerűbb a képlet. Egészséges táplálkozás kell, rendszeres és kiegyensúlyozott életmód, és sok mozgás, ami lehet konditerem, bicajozás, úszás, futás vagy akármi más. Csak csinálja az ember.

vörösbor(de)minőségi 2013.04.14. 18:10:43

@nikita: igazad van persze van benne fehérje azokban a bizonyos zöldségekben hogyan irod-de ehhez 150kilót kéne elfogyasztanod ami egy elefántnak is sok.
nem tudom te kórosan kövér vagy-e vagy mi okból csinálod de ez nagyon radikális kúrának tűnik.csak a legutóbbi eset(az ismertsége miatt)Bujtor István is belefogott-a végét tudjuk.ebben nem az a veszélyes,hogy leveket iszol-hanem az,hogy csak!azt és nulla más bevitel.sok sikert de ne legyen semmi bajod-ez igy nagyon durva!

Üregi nyúl (törölt) 2013.04.14. 18:21:22

Érdekes emberkísérlet: lefogyni cukros italokkal. Ne aggódj, ha nem sikerül, Darwin díjat még kaphatsz!

fidesz = házmesterek pártja 2013.04.14. 18:21:56

@wmiki: jó lenne, ha legalább ilyen témákban nem ugatnál bele!

fidesz = házmesterek pártja 2013.04.14. 18:23:02

Egyébként két hónap alatt úgy dobtam le kb. 10-12 kilót, hogy egyszerűen elhagytam a reggeliket.
Viszont 99%, hogy a leadott kilók nagy része nem zsír volt. :(

Mária 2013.04.14. 18:40:36

@KopaszMercis:

Te beszélgetésnek nevezed, amit csinálsz?

Én inkább trollkodásnak nevezem, amit előadsz itt nekünk :D

KopaszMercis 2013.04.14. 18:52:37

@fidesz = házmesterek pártja:
Nem tudom hogy mi a faszt ehettel reggelire, de jellemzően a reggeli azzal, hogy felpörgeti (felpörgetve tartja) az anyagcserét "elégeti önmagát"... jó mondjuk ha egy féldisznót reggeliztél, akkor ez lehetséges...

@Mária:
Nemtom, amikor az állatkertben a csimpánznak makogok poénból, az neked beszélgetésnek számít? :D

Jokerpofa 2013.04.14. 18:56:29

like kopaszmercisnek, Mária meg tényleg sötét

Mária 2013.04.14. 18:57:27

@KopaszMercis:

Mindenki úgy beszélget a rokonaival, ahogy tud :D

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.04.14. 19:18:36

Te szinte csak cukrot viszel be a szervezetedbe. Tartós fogyás céljából valószínűleg azzal is jobban járnál, ha kizárólag szalonnát ennél. De valószínűleg hiába beszélünk neked, olyan megváltozott tudatállapotban vagy, hogy az érvek leperegnek rólad. Ha tudnál még gondolkodni, nem írnál ki ilyeneket, hogy "Fogyás: 0,7 kg tegnaptól." 0,7 kg zsír lefogyásához ugyanis kb. 6300 kalóriányi deficit szükséges. Ha egész nap futottál volna, akkor fogyhattál volna ennyit.

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2013.04.14. 19:29:38

Felőlem azzal cseszed szét magad, amivel akarod. Egy tisztítókúrának egy-két napra lehet értelme, de hónapokon át gyümölcs- és zöldségleven élni biztos út a leépüléshez. Zsír honnan lesz a szervezetedben? Miből táplálkoznak majd az izmaid? A növényi fehérjéket építi majd be a szervezeted? Mi az értelme ennek? Elment az eszed?

Buszex 2013.04.14. 19:45:21

"Szellemi teljesítmény: normális"

Magyarul nálad alap, hogy hülye vagy?

Buszex 2013.04.14. 20:21:31

@Attila1234:
Így igaz.

@nikita:
Nem fogja. Miért tenné?

A léböjt egy léböjt nevű diéta (alapból a diéta szó jelentése: étrend, a magyarban ez annyit változott, hogy speciális étrend.)

De kb. annyira ésszerű, amiket leírsz, mintha én meg azt mondanám, hogy én tejen és vörösboron élek. Lédiéta.
(Dehogy. Egetverő baromság.)

"az évek alatt bevitt méreganyag távoznak" - ezt az ezoterikus baromságot felejtsd el, nincs olyan méreganyag, ami évekig (vagy akár hónapokig) megmaradna a szervezetedben.

@KopaszMercis:
Azért havi 10 kg tényleg nagyon sok.
Persze kérdés az is, hogy mennyiről indultál - ha 150 kg-ról, akkor esetleg belefér, de inkább akkor sem.
(Az, hogy nálad működött, inkább a kivétel kategória - a fél-1 kg szintén hülyeség, de a 4-5 kg fölötti havi fogyás már tényleg nem egészséges.

@Sun9us:
Hát 1-3 hónap futás vagy úszás nem is fog lefogyasztani.

@malocz:
"A fruktóz még rosszabb, az kapásból megy a véráramba."
Hát ezt azért gondold át még egyszer.

Buszex 2013.04.14. 20:29:44

@Mária:

Ami azt illeti, nekem sokkal inkább az a trollkodás, amit te csinálsz.

Értelmeset ugyanis nem mondasz, csak kötekszel.

@Zigomer Trubahin:
Mondjuk fogyhat ennyit, ha pl. vizet veszít, épp nincsenek tele a belei stb.

Persze ez nem zsírból megy le, de még csak nem is izomból (a fehérje (meg a cukor) ugye a zsírnak kevesebb mint fele energiát tartalmaz) - szóval ez nem fogyás, csak eseti súlykülönbség, lehet, hogy ha 2 órával később megint mérlegre áll, akkor dekára ugyanannyi, mint előző nap.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 20:37:44

Érdeklődőknek:
(2) capsula adiposa renis
- 1 – 1,5cm vastag zsíros tok
- ide van beágyazva a gl.suprarenalis is
- Klin. – vándorvese / ren mobilis / ren migrans / ptosis renis: hirtelen fogyásnál csökkenhet állománya  a vese lefelé csúszik (ok: alul nyitott fascia renalis)  az ureter megtörik  vizeletpangás + infectio  pyelonephritis

vargatom 2013.04.14. 21:05:39

@Buszex: Az a helyzet, hogy bizonyos mérgek igenis le tudnak rakódni évekre is, például ami zsírban oldódik. Ezeket simán hordozhatja az ember a kis zsírpárnáiban éveken át.

Ezért is különösen marhaság az ilyen extrém fogyás, amikor ezek a mérgek extrém nagy dózisban ürülnek a szervezetébe.
Amit éppen az éhezéssel már eleve sokkol, szóval a nagyobb adag mérget kisebb hatékonysággal tudja majd a mája meg a veséje fogadni.
És ha tényleg hormonális baja van, akkor már az éhezés előtt sem volt százas a szervezet működése.

Ezt egyébként eleve nem értem, ha valami gond van a szervezettel, akkor az a megoldás ha extra stressznek tesszük ki, attól majd helyrejön? Repedt vízcsőre is extra nyomás kell és az majd befoltozza?

Ehh, kész ez az egész, és hiába írnak a boggolónak tízen és húszan és százan, csak bejegyzi a hatodik napot és megy tovább a falnak...

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.04.14. 21:19:31

@vargatom: a neera kúrát évente megcsinálom, az is 10 nap. néha 12-ig kihúzom. ezerszer könnyebb, mint ez, amit most csinálok. attól nem vagyok gyenge, már a harmadik naptól tele vagyok energiával, napi 2 órákat tudok mellette edzeni. amit viszont nem szeretek benne, h mindig ugyanazt iszom, reggel, délben, este, vagyis napi 3 litert ébredéstől elalvásig ugyanabból a folyadékból. neera.hu/

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.04.14. 21:21:15

@Buszex: Pontosan ezért írtam, hogy "0,7 kg ZSÍR lefogyásához".

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.04.14. 21:21:19

@vargatom: de a lényeg, soha semmi bajom nem volt belőle, csak előnyöm származott. most szeretnék valami hosszabban tartó böjtöt kipróbálni, de ehhez az kell, h különféle ízeket ihassak, különféle zöldségekből és gyümölcsökből kaphassam meg. be fogom iktatni a zöldésgek-gyümölcsök turmixolását is, így a rostok is jöhetnek.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.04.14. 21:25:37

@nikita: Rossz hírem van: azért vagy tele energiával ezektől a kúráktól, mert a szervezeted éhenhalást érzékel, és az összes maradék energiádat mozgósítja a túlélés érdekében.

De csináld csak, nyilván sokkal egyszerűbb időről időre valami új csodakúrába beleőrülni, mint kiegyensúlyozottan táplálkozni (ami kb. azt jelenti, hogy majdnem mindent eszel, de mindent csak módjával) és rendszeresen sportolni mellette.

mirx 2013.04.14. 21:27:36

Kicsit sajnálom a posztert, mert been there, done that, got the T-shirt... ez nem fog működni, a konok önfegyelem és elhatározás és restrikció kitart ugyan 5-10-15-30 napig, de utána mi lesz?

Meg kell sajnos tanulni értelmesen főzni, ételt elkészíteni. Tapintásra, illatra felismerni a jó zöldséget, szemre a jó húst. (Rá is kell szánni az időt ám.) Elfelejteni a zacskós levest, dobozos üdítőt, az előkészített ételeket, konzerveket, a "kifőzde/étkezde/mcdonalds" típusú kajákat, a zacskós szeletelt kenyeret, a szénné rántott-habart "főzeléket", a nyomós krémsajtot meg a többi igénytelenséget, vegetát, margarint...

Azt a típusú főzést kell elsajátítani, ami a kis kezemmel válogatott alapanyagokból úgy és akkor, ahogy én szeretem. Ha a poszter édeset szeret enni, akkor vegyen egy zsák mézet, és tanuljon meg ici-pici süteményeket sütni. Úgyis akkora bazi munka van vele, hogy egy kistányérnyinak is örülni fog. Szordínóban, de kielégülten, ez a lényeg.

vargatom 2013.04.14. 21:29:59

@nikita: Mondom én, hogy periodikus éhezési szakaszokra kondícionálod magadat. A szervezeted buta, nem érti hogy ezzel neked valami távlati célod van - csak annyit érzékel hogy veszély van. Az éhezés konkrétan közvetlen halálos veszedelem, ha nekem a kb. 12% testzsírommal kéne 60 napig szilárd kaját nélkülöznöm, bele talán nem halnék de hogy maradandó hatása lenne az holtbiztos.
Így a szervezeted pánikolni fog, és az ilyen "kúrák" között csak még lelkesebben fog zsírtartalékot építeni, és csak még jobban fogsz sóvárogni a péksütire meg dupla tejszínhabos kávéra meg ilyenekre. A leadott kilók még gyorsabban fognak visszajönni.

Azt kéne megértened, hogy a remélt testalkatot nem úgy lehet kialakítani, hogy időről időre nyomsz egy kőkemény resetet. Ehelyett az év minden egyes napján, életed minden egyes évében annak megfelelően élsz és eszel.

És azt is írtam, hogy ha valami bajod van, akkor az biztosan csak ártani fog ha még nagyobb stressznek teszed ki a szervezetedet...

mirx 2013.04.14. 21:31:03

Nekem például gyengém a vaj, a bor, a csípős, a só, a libazsír, a kacsazsír, a húsok. Ettől még nem vacsorázom párolt zöldséget (szeretem egyébként a zöldségeket, azzal nincs baj). Megpirítok tisztes mennyiségű vajon némi fokhagymával spenótot, csirkét, nyakonöntöm egy rakás tejszínnel, kis parmezánt is adok, borsot, nem kell félni. Szerény tányérra szerény adag, és azt ettem, amit akarok, bár nem túl SOKAT... ez a titok, meg a mozgás. Szerintem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.04.14. 21:34:44

@vargatom: igen, egyetértek veled, igy kell élni a léböjt kúra után. te is nézd meg a filmet!

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 21:34:52

@nikita: Ismerem, de ezek manipulatív anyagok. Mint a supersizeme. Nem ez a jó módszer, amire jó: több ezer embert be lehet így etetni.

mirx 2013.04.14. 21:37:07

@vargatom: mondjuk az apám így él, furcsamód működik neki... most láttam, hogy divattá is vált, IF-nek, azaz Intermittant Fastingnak hívják. Változatai a 4-3 (négy nap evés, három nap "korlátozás"), a 2 hét evés, 1 hét nem, meg végtelen permutációk, akár 2 hónap evés - 1 hónap diétázás is. nekem nem menne, szerintem orvosilag nem is indokolt, de sokan egész komoly sikerrel művelik. (Tegyük hozzá, többnyire súlytartási, és nem fogyási céllal.)

vargatom 2013.04.14. 21:38:01

@nikita: Nem nézem meg a filmet, mert nincs másfél órám valami agyament hülyeségre. Ami az ilyen radikális nemevést propagálja, az csak rossz lehet. Ráadásul szükségem sincs rá, 35 évesen is elmondhatom hogy soha nem volt rajtam 5 kilónál több felesleg, pedig tudok ám hízni én is. Van bőven tapasztalatom, hogy mit érdemes csinálni, mert működik, mert nem kell kínozni magamat hozzá, nem kell extrém akaraterő sem, és ennyi.

Ezért van merszem is arra, hogy írjam neked hogy ez hülyeség, ezt ne csináld, ezzel ártani fogsz magadnak. Aztán kezdj ezzel amit akarsz, ha nem hagyod hogy segítsenek neked, az a te bajod lesz és nem az enyém...

vargatom 2013.04.14. 21:44:23

@mirx: Az IF tök más, a maximum amit hallottam, a heti 1-2 nem evős nap.
Én mondjuk inkább csak 16 órát koplalok és 8 órában eszem, így még nincs katabolikus hatása és csak egyszerűsít a mindennapokon (nem foglalkozom reggelivel). Meg ugye a 16 órából 7-8 órát eleve átalszom ;)
A heti 1 napos koplalást viszont már soknak tartom, csak ideges lennék tőle, meg nem akarok 5% testzsírral feszíteni, nem érné meg.

De ilyen 10 napokat koplalni, hát még 30 vagy 60, az meg már nem is felesleges, hanem nettó hülyeség.

Itt van amúgy egy nagyon alapos írás a témáról, ha valakit érdekel:
www.precisionnutrition.com/intermittent-fasting

Ez sokkal egészségesebb a mindenféle léböjtöknél, nagyon hatásos - és x nap helyett az életed hátralévő részében végig alkalmazható.

Buszex 2013.04.14. 21:45:09

@mirx:
Butaságokat tanácsolsz.
Az általad tiltólistára tett ételekkel semmi baj, csak nem kilószámra kell enni őket.

vargatom 2013.04.14. 21:46:15

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: A supersizeme témára reakcióként valaki egy hónapig csak mcdonalds kaján élt és szálkásodott tőle (valami bodybuilder volt és gondosan számolta a kalóriákat meg makronutrienseket).

Abban a filmben amúgy az volt a lényeges, hogy ha megkérdezték a csávót hogy kér-e extra izét vagy menüben sültkrumplitkólát, akkor mindig azt kellett választania, hogy igen. Szóval igazából a cég _marketingjének_ a káros hatására hívta fel a figyelmet.

mirx 2013.04.14. 21:50:10

@Buszex: szövegértés üljlefiamegyes.

mirx 2013.04.14. 21:51:08

@vargatom: az IF-nek már egész mindenféle kivirágzása van amerikában, amit "te hallottál", az lehet, hogy nem minden...

mirx 2013.04.14. 21:56:31

Feladom, ha az ember megpróbál új információt hozni, akkor csak a "de én úgy tudtam, hogy" és a "de te ezt akartad mondani, mert én ezt akarom belelátni" téma megy. Meg a minősítgetés (az külön jól megy egyeseknek, gondolom, mert érv nincs).

Poszter! Lehet, hogy elérsz most egy 3-5-7 akárhány kilós súlyvesztést. Azt, hogy hormonális okok miatt csinálod, és a fogyás mellékhatás, te ugyanúgy nem hiszed el, mint mi. Tudjuk, hogy fogyni akarsz. Legyél őszintébb magaddal, és legyél reálisabb a hosszútávú étkezési szokásaiddal kapcsolatban. És gondold végig - ezt sokkal korábban írta valaki, de totál igaza van -, hogy biztos-e, hogy az egész kinézet/evés/kilók téma kell-e, hogy az életed központi témája legyen. Sok sikert.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 21:58:45

@vargatom: Ettől még manipulatív volt az amit az orvos és más szakemberek szájába adtak. Kivéve, ha vették a piacon a diplomájukat.

KopaszMercis 2013.04.14. 22:05:12

@Buszex:
130 kilorol kb, napi 1000 max 1500 kaloria, heti egy 500 kalorias nap. Minden nap 1 ora melluszas, illetve intenzivebb idoszakokban hetente 3szor napi 2...
Edzes elott feloraval l-karnitin ampulla... ennyi volt. Jah 30/30/40 arany megvolt, plusz cukor 30g alatt rost kb megvolt, feherje megvolt CH pedig 150 alatt szigoruan.. zsir altalaban 60 alatt de neha elszaladt... a legsulyosabb kihagsok edzes utani borozasok voltak, de hat ugye igazabol az sem kihagas, csak a kaloria tekinteteben max... ennyi. Nyilvan alkat kerdese a dolog, de en igy szepen gyorsan fogytam... es jo volt.

vargatom 2013.04.14. 22:05:21

@mirx: Nézd meg a linket a hozzászólásomban, elég jó összefoglaló.

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: Persze, dehát az átlalános zajból nehéz extrém dolgok nélkül kiemelkedni... Emberkísérletnek érdekes volt, és a hatása sem maradt el - bármely hazai mekiben is ott van minden egyes kajának az összes fontos adata minden tálcán a papíron, és kivágták a transzzsírokat is a kajáikból.
Kopaszmercis körüli témához nem akarok hozzászólni, de abban igaza van hogy lehet jól, egészségesen enni a mekiben is, csak el kell olvasni hogy mi van a papíron és kell annyi tudás hogy az alapján értelmes döntést legyen képes hozni az ember.

KopaszMercis 2013.04.14. 22:13:37

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Biztos a sok teljesítményfokozó sporttáplálék ütött meg egy kicsit ;)

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 22:17:29

@KopaszMercis: Igazából az eszed az ami álmélkodásra késztet. Sokat tanulok tőled! :)))

KopaszMercis 2013.04.14. 22:21:35

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Így, hogy Mária faszával van tele a szád nem lehet jól hallani amit mondasz... beszélj kicsit hangosabban :)

Azon filózom, hogy bár szerintem pályakezdőként sem kerestem annyira keveset, mint te, de vajon akkor én is ilyen frusztrált voltam?

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 22:26:13

@KopaszMercis: :D

NAV-os vagy? Honnan tudnád mennyit keresek. :) A tudásnak meg a keresethez nincs köze, egy sebész sem keres annyit mint te. Viszont az életed előbb-utóbb a kezében lesz. Ez is hatalom. :) A rendőr le is lőhet, annál is többet keresel. Frusztrált itt kizárólag te vagy, ezért keresel valamit amiben szerinted kiemelkedsz. Remélem igazad van!

malocz 2013.04.14. 22:42:32

@Buszex: Fruktóz: nem választ ki inzulinreakciót, legalábbis így tudom.

KopaszMercis 2013.04.14. 22:56:16

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Hát nem túl logikus amit előadsz, a vak számára is világos, hogy az adott témában sokkal több tapasztalattal és komolyabb eredménnyel rendelkezem mint te. Megbocsáss, de ha igazad lenne, akkor nem kellene keresgéljek.

Próbálom megfejteni, hogy neked ki szart a müzlidbe, hogy ilyen kis feszült vagy, és mi lehet az oka.

@malocz:
De kivált, a cukrok mind, csak nem okoznak ugyanakkora kilengést, és az evésüket követő sugar crash és éhségérzet eltér... ebben külöböznek csak.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 22:59:21

@KopaszMercis: Én elhiszem ha mondod! ;) Laborleleteket nem érted, emberek tömegeinek a leleteit nem láttad, nem tudod milyen bajok lehetnek a gyors fogyásból de értesz ehhez és fel tudsz mutatni valamit. Persze-persze. :)))

KopaszMercis 2013.04.14. 23:04:43

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Legalább vicces lehetnél... attól mert teli pakolod szmájlival a posztjaidat, és úgy erölködsz hogy majd bekakilsz, még nem leszel vicces.

Egészséges embernél nem kellenek laborleletek a fogyáshoz. Hányszor irjam le, hogy azzal a tápszer áruló fasz fejeddel felfogjad, hogy nem kellenek laborleletek, és a Gamma GT is max akkor érdekes ha alkoholista vagy (akkor már amúgy abstart nem vagy egészséges, hiszen szenvedélybeteg vagy). Ha az ember normálisan táplálkozik és normálisan mozog nem kell neki orvosi felügyelet. Akkor ha valaki kétszámjegyű IQval rendelkezik, mint te (és nem nem kifogás, hogy örökölted), akkor valóban nem árt az orvosi felügyelet. Ha valaki azonban meg tud jegyezni 10 dolgot a táplálkozásról, és tud használni egy konyhai mérleget és egy órát, akkor nem kell neki orvos, és nem fog gyorsan fogyni. Ok. Maradjunka bban, hogy neked kell, jó? Annak akinek háromszámjegyű az IQja annak meg nem. OK?

Scuttle 2013.04.14. 23:04:48

@malocz:
@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
fruktózhoz

ajcn.nutrition.org/content/76/5/911.full

Én ma már nem kedzem végignyálazni csak belepillantottam de témába vágónak tűnik valamennyire.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 23:07:15

@Scuttle: Fruktózt ne nekem, én nagy mennyiségű fogyasztásának ellene vagyok. Ártalmairól bővebben írok a könyvemben.

KopaszMercis 2013.04.14. 23:15:55

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Könyvedben... BAHAHAHAHHA Csak nem személyes Ápdét Norbert... vagy valami hasonló színvonalú magyar megfejtő? :)))

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 23:18:33

@KopaszMercis: Dolgoztam vele, de obez emberekkel általában nem foglalkozom.

Ez szakkönyv, nem értenéd. Ne vedd meg.

Scuttle 2013.04.14. 23:25:19

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Emiatt a mondat miatt linkeltem elsősorban:

"Fructose, unlike glucose, does not stimulate insulin secretion from pancreatic β cells"

De akit érdekelnek a hasonló kutatások annak amugy is érdemes átrágni az ilyesmit, én is így fokok tenni de nem ma...

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 23:27:31

@Scuttle: Ismerem a fruktóz metabolizmusát, ez alap a végzettségünkhöz.

Sok friss cikk van a témában, a fruktózt ma már nem ajánljuk nagy mennyiségben senkinek sem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.04.14. 23:27:54

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: @KopaszMercis: fejezzétek ezt be légyszives. Komolyan mint két civakodó kiskakas.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.04.14. 23:29:16

@nikita: Férfiaknál a vita erről szól. Rivalizálnak, a hormonok miatt van. Értelme az nincs. :D

Scuttle 2013.04.14. 23:29:57

@Scuttle:
áh látom már bocs fáradok, tényleg nem neked szántam... @KopaszMercis nek

vargatom 2013.04.14. 23:33:31

Éééééés a topik itt ért véget

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.14. 23:46:42

A léböjtöt inkább úgy kellene alkalmaznod, hogy most nem költesz lét az ezoterikus diétáidra. Jobban jársz.

Nehogy úgy járj ugyanis, mint az egyszeri ember lova, mikor már éppen leszokott az evésről, egyszer csak éhen halt...

...khm... 2013.04.14. 23:56:37

@mirx:
Dehogy. Te irkáltál faszságokat az adott bejegyzésben. Nem is kicsiket.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.04.15. 00:11:03

@mirx: persze, h fontos a fogyás is, ha meg az annyira hihetetlen a számodra, h egy nőt zavar a hormonproblémája, és hogy emiatt ronda pattanásos a bőre az elmúlt pár évben. Nos, én nem fogom neked bizonygatni, h dedede

...khm... 2013.04.15. 00:20:45

@nikita:
Akkor azt próbáld már elmagyarázni nekünk hülyéknek (= itt rajtad kívül mindenki), hogy hogy a faszba hat a léböjt a hormonjaidra.

Mert szerintünk sehogy.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.04.15. 00:27:37

@...khm...: nem helyes lehülyézned az összes kommentelőt. Legközelebb ne tedd kérlek.

Ha rossz ételeket viszel be rendszeresen, szemet cukros tésztás kajákon élsz, azaz főleg szénhidráton, az a hormonháztartásomra is kihat. Ha nem táplálkozom kiegyenlitetten, akkor beteg leszek. beteg is lettem. Ennyi.

...khm... 2013.04.15. 02:13:43

@nikita:
Talán ha egyszer kezedbe vennél egy biológiakönyvet - úgy értem, rendeset, nem olyat, amit valami ezoterikus, de tanulatlan barom írt -, és el is olvasnád, akkor legközelebb nem írnál ekkora baromságokat.

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2013.04.15. 03:39:15

@nikita: A tested ezt nem fogja hagyni. Neki van esze. Nem fogod kibírni, vagy ha ki is bírod, egy izmaitól megszabadított roncs leszel. Inkább szívj el 2 doboz cigit naponta, sokkal rosszabbat azzal sem teszel magadnak.

Mária 2013.04.15. 08:37:45

@Buszex:

Ha neked az nem értelmes tanács, amit írtam, hogy ne léböjtöljön, hanem csináltasson egy nagylabort a fogyókúra előtt, mert bizonyos lappangó betegségekről tudnia KELL, mielőtt diétázna, majd kérjen SZAKEMBERTŐL tanácsot, hogy az aktuális egészségi állapotának megfelelő diétát válassza, akkor te is nyugodtan elmehetsz a Kopasz után a picsába.

Mária 2013.04.15. 08:49:42

@nikita:

Én azt nem értem, hogy ha a hormnproblémádról már három éve tudsz, akkor miért akarod éppen most, három év után, egy rövid, gyors, és alapvetően káros módszerrel megoldani a problémádat?

Nem érsz rá beáldozni még egy évet mondjuk arra, hogy egy normális, szakmai szempontból is megfelelő LASSÚ diétával szabadulj meg a túlsúlyodtól, ami nem küldi a padlóra a vesédet, a májadat, a bélflórádat, a bélbolyhaidat, a hasnyálmirigyedet meg a gyomrodat? MIKÖZBEN orvosi segítséget kérhetnél ahhoz, hogy rendbetegye a hormonháztartásodat?

A pattanásos bőrödön már az is segítene, ha elhagynád a cukrot és az erős fűszereket, és elég vizet innál, eleget aludnál, és sokat mozognál tiszta, jó levegőn.

A többit meg szépen, lassan kell rendbe tenni, nem drámai módon, két hónap alatt, mert ez NEM fog sikerülni, ellenben jó esélyed van rá, hogy a cukrosvíz-kúra előhozzon olyan problémákat, amikre most még nem is gondolsz.

KopaszMercis 2013.04.15. 12:32:12

@Mária:
MRI-t miert ne csinaltasson? Es ha mar ugy is ott van, akkor kecskebelbol joslast kihagyhatja, vagy azt is csinaltassa meg? :)))

Alaister Grand 2013.04.15. 14:52:52

@nikita:

SEMMIT nem tesz rendbe, ellenben alaposan felborít. Én szóltam.
süti beállítások módosítása