2011.10.04. 12:04

Szólj hozzá!

Fogyás asztalitenisszel

nikita

8-tól 14 éves koromig versenyszerűen pingpongoztam. Nem voltam kimondottan tehetséges, ezért abbahagytam. Közben eltelt 20 év anélkül, hogy ütőt fogtam volna a kezemben. 

Elérkezettnek láttam az időt, hogy újra megpróbáljam. Nem akarok visszatérni versenyezni, hanem egy olyan labdajátékot kerestem, amit nem a nulláról kell elkezdenem. Múlt hét csütörtökre megszerveztem egy időpontot a Statisztika Asztalitenisz klub egyik edzőjével. Rettentően izgultam az óra előtt és alatt is, azt gondoltam az egész óra labdaszedéssel fog eltelni. :-) Nem így történt!

Először is kb 15 labdával játszottunk, mikor az összes elfogyott mindketten felszedtük őket a saját térfelünkön. Kb 10 perc után visszajöttek a mozdulatok, kb 30 perc után már helyes tartásban és mozdulattal ütöttem meg a labdát. Az utolsó 15 percben (majdnem) úgy kontrázgattunk, mint a profik. 

Az asztalitenisz kiváló fogyókúrás mozgás, a pulzust zsírégető tartományban tartja. Egy helyben mozogsz, illetve max 1 méteres tartományban lépkedsz jobbra-balra, folyamatosan ugrálsz és fordulsz el a csipőddel és a teljes felsőtesteddel a labda után. 15 percen belül garantáltan folyik rólad a víz. A bal kezedet is folyamatosan behajlítva felfelé tartod, a jobb kezedben az ütőt (már ha jobbkezes vagy) pedig mindig felfelé kell tartani. Kezdők betegsége, hogy az ütőt még mereven tartjuk, ez sajnos azzal jár, h 10 percen belül elkezdett fájni a csuklóm. Meg kell még szoknom a helyes laza tartást.

Továbbá ha a labdák elfogynak szorgalmasan és gyorsan hajolgatni kell értük a földre. Én inkább leguggoltam, hogy ne ártsak a derekamnak.  

Az edzőm szó szerint zseniális. Észrevette, ha "nem vagyok ott", ha elkalandoztak a gondolataim. Folyamatosan korrigált, ha rosszul csináltam. Észrevette, ha azért rontom el, mert türelmetlen vagyok. Minden megjegyzése előrébb vitt, lendületet adott, és bizalmat épített önmagammal és vele szemben is. 

Mindenkinek tiszta szívből javaslom a pingpongot, annak is, akinek semmi alapja nincsen. Egy jó edzővel nagyon hamar bele lehet jönni!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirexpo.blog.hu/api/trackback/id/tr633277509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása